pondělí 14. července 2014

Banánovo-arašídový chléb

Pěkné pondělí!
Teda řeknu vám, dalo mi to docela práci, vzpomenout si co je za den, ještě že mám po ruce diář. Ať žijou prázdniny. :-D Dnes jsem tu po dlouhé době zase jednou s receptem. Ale ne s ledajakým! Tento výtvor se totiž zařadil mezi jedny z mých nejlepších výtvorů! No dobře, to neni tak těžký. :-D Ale opravdu, celá rodina si ho vychvalovala. Šikulka Májo, šikulka.
No už nám to tu zasmrádá sebechválou, tak konečně k věci. Mamka přinesla včera domů čtyři banány v posledním tažení a řekla, ať se je pokusim nějak zpracovat. A já dostala hroznou chuť na banánový chléb. A ve spíži na mě už nějaký ten pátek smutně kouká arašídové máslo Peo's, které jsem koupila za podezřelých 30 Kč v Kauflandu a hned po první lžíci bylo jasné, proč ta krásná cena. Tohle máslo mi fakt teda vůůůůbec nechutnalo. Ani cruchny, ani smooth. Ale receptů s burákovým máslem, které jsem dříve přehlížela, protože se mi nechtělo obětovat třeba pět lžic tohoto ztělesněného blaha, je te spousta, takže i toto máslo u mě v kuchyni své uplatnění najde. A za tu cenu, no neberte to.:-) Ježiš marja, už jsem zase odběhla od receptu někam do neznáma.

Zkrátka a dobře, protože každý živý tvor na světě ví, že kombinace burákového másla a banánu je to nejlepší, co kdy vzniklo, napadlo mě upéct Arašídovo-banánový chlebíček
Inspirovala jsem se (a taky velkou část receptu převzala) na jednom z mých oblíbených foodblogů a sice zde.


Ingredience:
  • 2 velké lžíce burákového másla
  • 1 lžíce normálního másla
  • 3-4 střední banány
  • 1/3 hrnku třtinového cukru
  • 2 lžičky prášku do perníku
  • 1 lžička vanilkového aroma
  • 1/3 hrnku (sojového) mléka
  • 1/2 hrnku vloček
  • 1 hrnek mouky
  •  můžete přidat, co vás napadne(já přisypala hrst hrozinek a rybízu, další možnosti jsou nalámaná čokoláda, kousky ořechů apod.)
Postup:
Do větší misky jsem dala oba druhy másla a dala na minutku do mikrovlnky, aby trochu roztálo. Poté jsem k máslu přidala banány, které jsem rozmačkala vidličkou na kaši a pořádně s máslem promíchala. Do této směsi jsem přidala cukr, prášek do perníku a vanilkové aroma a znova pořádně promíchala. Přidala jsem vločky, mouku a mléko. Mléka přilijte libovolné množství, aby vzniklo těsto o struktuře, která se vám zdá optimální. Moje těsto bylo dost málo tekuté, proto jsem mléka přidala skoro půl hrnku. A nakonec jsem přimíchala rybíz, a hrozinky a vlila do chlebové formy vyložené pečicím papírem. Chlebíček se pekl na 180 stupňů zhruba hodinu.

Pekla jsem ho včera večer, a dnes už tu zbývá jenom taková smutná patka. Jeho pečení je velmi jednoduché, takže jakmile budu mít zase pár přezrálých banánů, už teď vím, co budu péct.:-)

Doufám, že se vám recept líbí a budu ráda, jestli ho vyzkoušíte.:-)
 Hezké prázdniny!
Mája


Žádné komentáře:

Okomentovat